Изключителен успех на Димитър Илиев-Петър Стойчев в рали България-2019

7

След изминати близо 155 скоростни километра в 16-те специални етапи на 50-ото рали България, екипажът Димитър Илиев – Петър Стойчев записа прекрасен резултат 1.23:44.3 ч. Пилотът за трети път печели най-престижното ни автомобилно състезание, като първите два триумфа бяха с навигатор Янаки Янакиев, а третата си победа постигна с ко-пилот – абсолютен новак в рали-спорта. Световният шампион в маратонското плуване и в ледени води Петър Стойчев издържа състезателния изпит и влезе вихрено сред елита на рали-спорта. Илиев спечели две отсечки през първия ден, в една постигна равно време с основния си съперник Мирослав Ангелов. През втория ден екипажът на Боила Авто Мотор Спорт (БАМС) тръгна в атака от сутринта и още 4 пъти бе най-бърз в етапите. При преминаването на решаващата отсечка Синдел пилотът на Мегапорт Миро Ангелов допусна грешка при навлизането от макадамовия участък на асфалта и това изведе окончателно Илиев начело в класирането. Макар Миро да спечели пауър-стейджа (второто минаване на Синдел) не успя да измести Митко назад.

Свикнал вече с автомобила си Шкода Фабия R5 Мирослав Ангелов водеше през първия ден, но така и не успя да натрупа преднина. Спечелените точки от Синдел 2 остават слабо утешение за Ангелов и навигатора му Еди Сивов, като изоставането им на финала бе 10,1 сек.

Трети в генералното, точно според очакванията, се класира румънският екипаж Дан Гъртофан – Тудор Мурдза (също с Шкода Фабия R5), които останаха на 2:07.6 мин от първенците. Нещата за тях можеха и да изглеждат по-различно, ако през първия ден механиците им не бяха допуснали грешка в сервизна зона Шумен и не им навлякоха наказание. Все пак те успяха да го стопят и успешно да атакуват Йордан Атанасов – Янаки Янакиев с Мицубиши Лансър Ево 9. Варненци прекараха първия състезателен ден в топ-3, но поостарялата техника не бе в състояние да мери сили с R5-иците.

Купата на името на Тодор Славов отиде при младата надежда Денис Станчовски, може би с най-много призове си тръгнаха момичетата с Honda Civic.  Диана Стоянова и Иванела Иванова възхитиха публиката с прекрасно представяне. Най-атрактивният Костадин Щерев със Субару Импреза също си тръгна с купа, след изстраданите скоростни километри, през които ремонтира последователно скъсани носач и шарнир, болтове на рейката, гръмнал маркуч на турбото и смени скоростна кутия и турбина. След толкова технически грижи той участва и в последната отсечка на бул Левски, но извън класирането.

За наситените с екшън състезателни километри говори факта, че почти половината от навигатори и пилоти финишираха с продрани и болни гърла. След финала наказание от 10сек добавено време получи Дан Гъртофан за неизпълнение на елемент в 16 СЕ. С по триста евро олекнаха отборите на Миро Ангелов и Андрей Гъртофан за това, че завъртяха донъти след финала на последния етап, но преди стопа, което не е позволено.

Отборното класиране качи на стълбицата отново БАМС, този път на третото стъпало , второто бе за варненския Флат-аут, а начело са момчетата от Мегапорт.

Рали България-2019 вече е в историята. За отборите остана да направят разбор на представянето си, да поправят неиздържалите на усилията части и да се подготвят за следващото състезание. Стартът на националния рали-шампионат вече е даден.

© 2019 RallyBg. All Rights Reserved. Designed By Comtechsys